James Platt Michael Pugh Masterclass

James Platt Michael Pugh Masterclass w Krakowie

https://www.facebook.com/events/341792591775174

JAMES PLATT – jeden z czołowych basów na arenie międzynarodowej, podopieczny prof. Janice Chapman, to nie tylko znakomity artysta, ale także ceniony wykładowca i prawdziwa encyklopedia wiedzy o głosie.
Na zaproszenie naszego Stowarzyszenia, James Platt zawita do Krakowa, kontynuując innowacyjne warsztaty zapoczątkowane przez prof. Janice Chapman w maju 2023 r. W tym niezwykłym przedsięwzięciu towarzyszyć mu będzie wybitny pianista i pedagog śpiewu, edukator maestro MICHAEL PUGH, znany uczestnikom poprzedniej edycji warsztatów.
W programie przewidziane są dwa warsztaty grupowe: James przedstawi metodę akcentów, natomiast Michael poprowadzi fascynujący wykład łączący neuronaukę ze śpiewem. Oczywiście, nie zabraknie też indywidualnych zajęć mistrzowskich pod okiem obu artystów. Kontynuując tematykę „Primal Sound”, pragniemy jeszcze głębiej zgłębić tajniki efektywnej techniki wokalnej. Współpraca z tak wybitnymi specjalistami będzie mocnym punktem w CV każdego artysty.Warsztaty adresowane są do profesjonalistów; profesjonalnych wokalistów, głównie klasycznych (choć nie tylko :)) pedagogów wokalnych, nauczycieli śpiewu, badaczy głosu. W sobotę 21.10 James Platt rozpocznie zajęcia warsztatem, a następnie będzie pracować ze śpiewakami w ramach Master Class omawiając na przykładzie różnych głosów akustykę traktu głosowego, w oparciu o program Voce Vista. Przewidujemy też krótki wykład na temat użycia tego programu jako efektywne wspomaganie dla pedagogów wokalnych i śpiewaków . Niedzielny wykład wygłosi Michael Pugh . Będzie to wykład na temat noeuronauki w śpiewie, a następnie będziemy kontynuować nasze Master Classes. Poniżej podajemy dokładniejszy program, który – takie prawo zastrzegamy sobie jako organizatorzy – może zostać nieco zmodyfikowany. Cały event będzie tłumaczony na język polski przez niesamowitą dr Barbarę Sambor (Uczestnicy, którzy nie są nam znani, a chcieliby wziąć czynny udział w Master Classs, proszeni są o udostępnienie swoich profesjonalnych nagrań na maila przy zgłoszeniu. Organizatorzy zastrzegają sobie prawo wyboru wokalistów do czynnego udziału. Zależy nam tu na profesjonalnych głosach.)

HARMONOGRAM ZAJĘĆ:
Sobota:
10:00 – 11:30 Metoda Akcentów
11:30 – 13:00 Master Classes
13:00 – 15:00 przerwa
15:00 – 18:00 Master Classes

Niedziela:
10:00 – 11:00 Nauronauka a głos
11:00 – 12:00 Voce Vista
12:00 – 13:00 Master Classes
13:00 – 15:00 Przerwa
15:00 – 17:30 Master Classes
17:30 – 18:00 Q&A

CENA :
– 2 DNI WARSZTATU:
850 zł udział bierny, 950zł udział czynny (30 min. lekcja w ramach Master Classs)
– 1 DZIEŃ WARSZTATU:
650 zł udział bierny 750zł udział czynny (30 min. lekcji w ramach Master Class)

ZGŁOSZENIA PROSIMY KIEROWAĆ NA MAIL:
pedagodzywokalni.nvp@gmail.com
wpłata na konto Natural Voice Perfection – Stowarzyszenie Pedagogów Wokalnych
nr. konta: 10 1140 2004 0000 3802 7826 2721
tytuł przelewu: warsztaty prof. Platt
Rezerwacja miejsca jest zatwierdzona po zaksięgowaniu wpłaty
Opłata za warsztaty nie będzie zwracana w momencie gdy uczestnik odwoła warsztaty na tydzień lub póżniej przed wydarzeniem! (Istnieje natomiast możliwość przysłania innej osoby w zamian)
Prosimy o szybkie decyzje, ponieważ liczba miejsc jest ściśle ograniczona.

Bio wykładowców:

Wspaniały brytyjski bas James Platt kształcił się w Chetham’s School of Music, a następnie kontynuował naukę w Royal Academy of Music oraz w Guildhall School of Music and Drama.Był członkiem Programu Młodych Artystów Jette Parker w Royal Opera House, Covent Garden w latach 2014-2016. Jego role w tym teatrze obejmowały Gremina w Eugeniuszu Onieginie, Caronte w Orfeuszu, Dr Grenvila w La traviata, Strażnika Granicznego w Borysie Godunowie oraz Blansaca w La scala di seta Rossiniego. Zadebiutował w Welsh National Opera w roli Najwyższego Kapłana Baala w Nabucco. W sezonie 2016/17 śpiewał w Scottish Opera, La Scala w Mediolanie oraz w Dutch National Opera.Występy koncertowe obejmują Polyphema w Acis & Galatea z La Nuova Musica/David Bates, Mesjasza z Hallé Orchestra/Christian Curnyn, Requiem Verdiego z Orchestre National de Lyon/Leonard Slatkin, Requiem Dvoraka z BBC Symphony Orchestra/Jiri Belohlavek, IX Symfonię Beethovena z RPO/Christopher Warren-Green, Petite Messe Solennelle Rossiniego na BBC Proms z BBC Singers/David Hill oraz ducha Nino w Semiramidzie Rossiniego na BBC Proms z OAE/Sir Mark Elder.Inne niedawne występy obejmują jego debiut recitalowy w Wigmore Hall z Grahamem Johnsonem, festiwal Midsummer Music Paula Lewisa, serię recitali Ebert Room w Glyndebourne, festiwal w Brighton, Bridgewater Hall, Royal Festival Hall, Christ Church Spitalfields oraz Barbican Hall.Studiował u Brindley Sherratta i Sir Johna Tomlinsona. Jako stypendysta Samling, pracował z Malcolmem Martineau, Stephenem Kingiem oraz Sir Thomasem Allenem. James kontynuuje naukę u swojej przyjaciółki i koleżanki, profesor Janice Chapman.Był finalistą w konkursie Gold Medal w GSMD oraz został uhonorowany Srebrnym Medalem przez Worshipful Company of Musicians. Otrzymał także nagrodę Richarda Van Allena oraz stypendium Independent Opera.Nagrania obejmują Notariusza w Don Pasquale (DVD Opus Arte), Mesjasza (Resonus) oraz Semiramidę (Opera Rara), Fata Morgana – Piosenki Pavla Hassa (Resonus).Jako pedagog wokalny, wygłosił serię wykładów na temat anatomii i fizjologii klasycznego głosu na wystawie „This is a Voice” w Wellcome Collection, prowadził wykłady o głosie w Royal Opera House. James i prof. Janice Chapman założyli pierwszy wielodyscyplinarny kurs głosu dla śpiewaków klasycznych i nauczycieli w Guildhall School of Music and Drama latem 2016 roku. James współtworzył podręcznik do szkolenia głosu klasycznego wraz ze swoim przyjacielem i kolegą Andrew Follinem. James jest także dyrektorem organizacji Classical Voice Training, założonej przez Jamesa, Janice Chapman i Andrew Follina, organizującej kursy edukacyjne z techniki wokalnej. Wpływy pedagogiczne Jamesa obejmują metody jego mentorki prof. Janice Chapman oraz Estill Voicecraft.


Michael Pugh to wszechstronny pianista, którego początkowe wykształcenie rozpoczęło się w Royal Academy of Music pod okiem Alexandra Kelly’ego oraz w Royal Scottish Academy of Music and Drama z Phillipem Jenkinsem. Ukończył też Guildhall School of Music Drama, gdzie studiował pod kierunkiem Grahama Johnsona oraz Paula Hamburgera. Po zdobyciu stypendium Sir Jamesa Cairda kontynuował naukę w Konserwatorium w Paryżu oraz w Moskiewskim Państwowym Konserwatorium Czajkowskiego u legendarnego nauczyciela, Lewa Naumowa. To właśnie studia z Naumowem doprowadziły go do prywatnych lekcji z Vladimirem Ashkenazym. Michael zdobył międzynarodowe uznanie, zdobywając jako pierwszy brytyjski pianista w historii nagrodę na XVI Międzynarodowym Konkursie Pianistycznym w Aarau w Szwajcarii. Współpracował z wieloma znakomitymi dyrygentami, takimi jak Sir Simon Rattle czy Marin Allsop. Jego dyskografia obejmuje m.in. koncerty fortepianowe Rahmaninova, Mozarta, Beethovena czy Chopina. Michael współpracował z niektórymi z najlepszych śpiewaków świata, takimi jak Bryn Terfel czy Dame Shirley Bassey. Pełnił też funkcję repetitora i trenera wokalnego dla wielu znaczących produkcji operowych w teatrach takich jak La Monnaie czy Opera Comique. W 2012 roku dołączył do kadry Guildhall School of Music and Drama, gdzie wkrótce zaczął regularnie współpracować z Janice Chapman i Yvonne Kenny w ramach CVT. Michael od lat angażuje się w edukację muzyczną, dzieląc się wiedzą i doświadczeniem, które zdobywał na swojej artystycznej drodze.